Blog > Komentarze do wpisu

TRANS-FORM-AKCJA Cieślaka

Napisał do mnie Piotr Cieślak, wieloletni dyrektor Teatru Dramatycznego. Pamiętamy, że miał dobrą rękę do reżyserów. To on przyciągnął do Warszawy Warlikowskiego, dał szansę Glińskiej na dużej scenie, Cieplakowi, Jarzynie na początku drogi. Pierwszy dyrektor wyrzucony przez Marka Kraszewskiego (2007 r.), bez podania przyczyny. 

Szanowna Pani Agnieszko,
Szczególnie bliskie jest mi Pani marzenie o najbardziej pożądanej i wyczekiwanej dymisji w Warszawie... Niestety, już Kapuściński w Cesarzu pisał (cytuję z pamięci), że jak pan chciał pokazać swoją władzę to powoływał na ministra najgorszego idiotę. Żyję lat już trochę ale nie pamiętam, żeby jeden urzędnik poczynił tyle szkód. Ale ja w innej sprawie. Nasza pani prezydent straszy redukcją ilości teatrów (słynny przykład Berlina), obcina dotacje itd. Czasem mam wrażenie, że działalność pana Kraszewskiego też zmierza w kierunku nie rozwoju (do czego Biuro Kultury jest powołane) ale likwidacji stołecznej kultury. Otóż nikt w zamian nie proponuje rozwiązań strukturalnych, żadnych rozwiązań w miejsce likwidowanych zespołów, instytucji teatralnych. Pozwalam sobie przesłać Pani mój program Trans-Form-Akcja, który może być podstawą do dyskusji. Napisałem go po rozmowie z Jackiem Wekslerem ale zamawiający zniknął z MKiDN nim skończyłem pisać. Kolportowałem ten program w j.angielskim na kilku forach edukacyjno-teatralnych i mam potwierdzenie, że moje myślenie może sprawdzić się w wielu krajach. Może coś się jednak da zrobić?

Nie będę udawać, że znam się na materii teatralnej, ale pochylenie się nad młodymi na pewno jest dobrą drogą. Może dzięki takim inicjatywom rozpocznie się na ten temat debata i coś się wreszcie ruszy.

Tu przeczytacie program TRANS-FORM-AKCJI...

Kontakt z Piotrem Cieślakiem: p.s.cieslak@gmail.com

sobota, 03 grudnia 2011, kovalesku

Polecane wpisy

  • Pięknej Warszawy nam życzę

  • Miasto wielkiego formatu?

    Fot. Bartek Bobkowski/Agencja Gazeta Kawałek po kawałku sprzedajemy nasze miasto. Można już zasłonić banerem dworzec, most, postawić dmuchaną reklamę przy stacj

  • Róbmy swoje

    Spotkałam się z niezwykle dynamicznym młodym człowiekiem z firmy Platige Image. Trochę, żeby poznać kulisy powstawania filmów promocyjnych i ponarzekać na urzęd

Gazeta.pl Warszawa

Gazeta.pl Warszawa

Gazeta.pl Warszawa