Blog > Komentarze do wpisu

Rotunda do zburzenia!?

No nie! Tego już za wiele! Nie dość, że PKO BP latami zaniedbywało Rotundę i teren wokół, to jeszcze teraz chce ją zburzyć! Tragedia. Popieram Waldemara Baraniewskiego, który mówi dziś w Gazecie: - Ale po co zastępować Rotundę budynkiem o tym samym kształcie? Nie mam już siły narzekać na to, że dobrą architekturę ma zastąpić podrzędna. Nad tym rejonem ciąży jakaś klątwa. Zniszczono bar Zodiak, przebudowując go na KFC, zniszczono plac przed kinem Atlantic, zniszczono kino Relax, a na koniec barbarzyńską przebudową zniszczono Pasaż Wiecha.

Zamiast akceptować plany banku, pani prezydent powinna Rotundę od PKO BP odkupić i zmodernizować. I to już dawno. Bo taki budynek w samym sercu Warszawy to skarb. Nie trzeba szczególnie wybujałej wyobraźni, żeby zobaczyć tam główny punkt informacji turystycznej, kawiarenkę internetową, parking rowerowy i kawiarnię z ogródkiem. Bo plac przed Rotundą przecież już funkcjonuje jako miejsce spotkań. Wystarczy spojrzeć, jaką perełkę zrobiła grupa projektowa Centrala z okrąglaka stacji PKP Warszawa Powiśle, przerabiając go na klubokawiarnię. I pójść tą drogą.

No ale banki w Warszawie rządzą. Plac Wilsona już zmienił się w Bankowy, teraz oddajemy samo centrum. I jak tak dalej pójdzie to umawiać się będziemy już wyłącznie pod bankami. A symbolem prezydentury Hanny Gronkiwiecz Waltz stanie się właśnie Warszawa Bankowa.

Jurek Majewski też krytykuje projekt zamiany Rotundy w talerzyk z jajem na miękko...

czwartek, 28 stycznia 2010, kovalesku

Komentarze
Gość: pankrzysztof, 193.178.143.17*
2010/01/28 11:00:07
jak uslyszalem ta wspaniala wiadomosc dzisiaj w radio to az mnie zmrozilo.
-
Gość: inga, 85.222.87.7*
2010/01/28 11:24:11
ręce opadają... co za brak wyobraźni!
-
Gość: Lukasz, 94.75.121.*
2010/01/28 13:26:38
Jesli to zburza, to bedzie wielka tragedia dla miasta. Najwieksza od czasu Supersamu :(
-
2010/01/28 16:20:25
nie do wiary
-
Gość: klara kopcińska, 77-254-233-173.adsl.inetia.pl
2010/01/28 22:09:42
ja już od dawna mam propozycję: może obywatele się zrzucą na jakieś bombardowanie. lepiej się zdenerwować raz a dobrze niż, żeby codziennie człowieka szlag trafiał po trochu...
-
Gość: Patryk_Sz, djz5.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/01/28 22:21:43
Odkupić - to nierealne. Ale to nie znaczy, że bankowcy mogą decydować o losie symbolu miasta!
-
Gość: , 94.75.121.5*
2010/01/29 12:21:26
Jestem oczywiscie przeciw.
-
Gość: zoch, eqe239.neoplus.adsl.tpnet.pl
2010/01/29 13:59:36
Czy da się jeszcze coś z tym fantem zrobić? Coś bardziej skutecznego niż przypinanie się łańcuchem do Rotundy?
-
2010/01/29 18:06:40
a ja popieram bo widziałam projekt nowego budynku i ma być tam nie tylko bank, ale również i kawiarnia, restauracja itp więc będzie to budynek przystosowany do potrzeb mieszkańców, a nie tylko budynek samego banku.
-
Gość: gdzie logika, chello089076185078.chello.pl
2010/01/29 23:07:30
Po pierwsze, żeby coś odkupić - właściciel musi chcieć to sprzedać. Rozumiem komunistyczne zapędy GW, ale jednak mamy kapitalizm i demokrację. Po drugie, do cholery, dziś jest tam bank, z którym tak GW walczy, a ma być kawiarnia i przestrzeń otwarta!!! Mam już dość tej kliki paru osób - redaktor x i y z gw plus pan buczek z domaradzkim, którzy oceniają każdy projekt w warszawie. Zawsze zle, chyba że projektuje JEMS/DAVOS lub ewentualnie Centrala - wtedy jest pełne poparcie...
-
2010/01/29 23:27:55
to jest po prostu zły projekt. nie rozumiem po co burzyć. poza tym - kawiarnia z logo PKO BP? nie, dziękuję
-
Gość: gdzie logika, chello089076185078.chello.pl
2010/01/29 23:48:53
Przecież budynek należy do PKO. Czy to dziwne że tam ma być logo właściciela? Dziś można tam jedynie wypłacić/ wpłacić pieniądze a ma być otwarta dla wszystkich kawiarnia.
I nie wiem co ma Hanna Gronkiewicz-Waltz do banków na Pl. Wilsona. To nie są lokale miasta, tak samo jak rotunda do miasta nie należy. Naprawdę, odrobina rzetelności czytelnikom się należy.
-
2010/01/30 14:39:11
sorry, ale jestem za tym żeby urzędnicy wprowadzali takie regulacje i pilnowali, żeby na głównym placu żoliborza nie były same banki, ale też na przykład jakiś sklep, kino czy kawiarnia. w ważnych miejscach miasta powinna być taka równowaga
-
Gość: gdzie logika, chello089076185078.chello.pl
2010/01/31 17:41:05
Sorry, ale nie może być tak , że miasto narzuca prywatnemu właścicielowi na jakie cele ten ma wynajmować swój lokal. W jakim ty świecie żyjesz? HGW i tak zrobiła cokolwiek, bo wstrzymała sprzedaż lokali na Krakowskim Przedmieściu. Miasto może decydować o tym , co jest w lokalach należących do miasta. Przykładowo, gdyby lokal "Krytyki Politycznej" należał do prywatnej osoby, Nowy Wspaniały Świat nigdy by nie powstał.
-
2010/01/31 22:33:17
teraz owszem, nie może. ale miasto musi dbać o tę równowagę albo zmieniając prawo albo wykupując lokale. takie jest moje zdanie. nie może tak być, że na pl. wilsona będzie 5 fastfoodów i 10 banków, bo tak dyktują właściciele lokali. tak samo jak nie powinni w takich miejscach wieszać wielkich banerów reklamowych. miasto to nie bazar pod stadionem, jakieś regulacje muszą być

Gazeta.pl Warszawa

Gazeta.pl Warszawa

Gazeta.pl Warszawa